Anda inginkan iklan? Sila klik disini :0)

Sunday, January 30, 2011

+Membace itu jambatan Ilmu+

MSape sni suke bace buku?? Angkat tgn!! hihi..mmm buku ape korang sker bace??buku novel?buku pelajaran..majalah?buku sejarah?ekonomi?finance? bla2..hihi walau apa pun buku yg kite suke bace..x kisah... janji membace kan kan..cewah..sebenarnye aku bukanlah suka sngt membaca..tapi kalau dah name pun pelajar..nk xnk..membace tu menjadi sesuatu yang perlu (its a must)..huhu..hmm..membace itu jambatan ilmu..lebih banyak kita membaca lebih banyak yang akan kita ketahui..x kisah dalam bentuk apa..kalau baca melalui internet pun okey ...as long as we read kan kan..but lagi bagus kalau apa yang kita baca itu ilmiah,berfaedah dan memberi input baru pada kita..juga dapat memotivasikan diri kita.

Sebenarnya ada banyak kelebihan membaca:
1- Dapat mengetahui ejaan sebenar perkataan-perkataan yang mengkonfiuskan..
2-Dapat menambahkan pengetahuan
3-Membuatkan sistem otak kita terus berputar
4-kalau buku tu in English..dpt improve pemahaman kita dlm bahasa english
5-Membuatkan kita lebih positif
6-dapat memotivasikan diri kita
 --dan banyak lagi kelebihannya--


Hmm..oleh yang demikian ..beberapa hari yang lepas aku telah pergi ke kedai buku di Amcorp Mall and Kinokuniya ,KLCC..tujuan utama adalah untuk mencari buku bagi assignment yang perlu aku buat..huhu and harge buku bukan murah okeh!!! mahal..sehhh fuh..but nasib baik buku untuk group aku ade jual kat Amcorp..dan hargenye murah berbanding beli di kinokuniyo soo aku pun beli la...but kesian kekawan ak yg len kene beli kat kinokuniya sebab kat tmpt len xde huhu..and mahal okeh..more than hundred..huhu but demimu ilmu kami rela..:0)...
 Ha..ni die buku untuk book review group kami..The Back of the Napkin..huhu..x habis bace pun lagi..but its all related to business and innovation strategy..buku mcm menarik..
Ok ni lagi satu buku yang aku beli..buku ni aku saje je beli..huhu disebabkan harge die berpatutan aku pun beli..pasal warren buffet..sape warren buffett nih??die ni investor yang sngt berjaya di dunia..dan antara org terkaya di dunia..thn 2009 dia merupakan..org kedua terkaya di dunia..dan pada thn 2010..die trun ke tempat ke 3..but still kaye..huhu..kalau nk..berjaye..kena,la ikut jejak org yang dah berjaye..aku pun belilah buku nih..supaya dapt  pengetahuan yang lebih....huhu..
 Ni lagi satu buku yang mcm menarik..dan disebabkan tajuk n..two person above make me wanna buy this book..huhu..to know...why we want to be rich??? mesti korg sume kenal donald trump kan.,,melalui rancangan apprentice..one of my favourite tv show..donald trump..merupakan businessman yang agak popular and byk perniagaan yang die buat..hotel,property..and bla2..dan merupakan salah sorg org terkaye di dunie..same goes to kiyosaki..merupakan investor,businessman,motivator..

Aku harap aku dapat membace buku2 di atas sampai habis..insyaAllah..first..for my assignment..and second for my general knowledge..

..Assalammualaikum..

2 comments:

kindergartenlibrary said...

setuju .
kena membaca ...
=)

Cphidayah said...

betol tu..:) mari membaca..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...