Anda inginkan iklan? Sila klik disini :0)

Friday, January 21, 2011

+ZaMan SeKolAh+

Setelah sekian lame aku meninggalkan zaman sekolah aku..hampir 7 tahun yang lalu meninggalkan zaman sekolah menengah......dan setelah hampir 12 tahun aku meninggalkan zaman sekolah rendahku..terase rindu di hati..(> , < )...tadi aku ke skolah Rendah BK 1..untuk mengambil adik spupu aku balik skolah..hoho..terasa diri ini makin dewasa..dulu pergi skolah..ibu or ayah anta...xpun naik bus skolah..dan kini aku pula menjalankan tugas ni..


Hari ni hujan lebat giler..jadi sebagai langkah berjaga2 aku pun bawaklah 2 payung.. satu untuk aku and satu lagi untuk Salma (spupuku)..darjah 1..huhu baru 2 minggu bersekolah..hihi but die sgt excited ke sekolah..and x menangis bagus la tuh kan..zaman aku skolah dlu..aku ingat lagi..aku ni memang salah sorg yang kuat nangis kat skolah..huhuBiaselah..anak bongsu la katekan..hoho..even aku masuk sekolah teknik pun form 4.. aku still menangis..bile fikir balik memang malu sendiri..hahaha....berbalik pada citer asal tadi...hujan lebat bangat..aku pun menunggu kat tmpt biase mummy die tunggu..arini mummy die x dpt nk amik..jadi kakaknye la amik kan..:P...mmm...hujan makin lebat..pakai payung pun..bleh lencun gak..soo sampai dlm kawasan skolah..aku memang da separuh basah da..parking plak agak jauh sebab..nk elak jem..balik nanti..huhu..

 

Setelah loceng berbunyi memang ramai lah budak keluar..hoho aku jadi konfiusss...dah la dak darjah 1 agak ramai..huhu badan..ketinggian..sume lebey kurang..memang susah nak tngok..takut jugak kalau x jumpe huhu..memang di kerumuni kanak2..tetibe ak tersenyum sendri tngok gelagat kanak2 ni..huhu..sebab mengimbau kenangan lame lak tetibe hihi..dan terase bangat diri ni da besau..setelah lame aku scan sorg2..akhirnya aku jumpe...ape lagi terus la..aku g kat die ..die pun excited...surprise...KAKSU amik..hihi..haa lagi satu yang aku pelik..ramai betul budak menangis tadi..adeiii sebaik salma x nangis..mungkin dorg takut ujan kot..i know their feeling huhu...

Maka..dengan 2payung yg aku bawak..kami pun pegang sorang satu..hoho dengan harapan kami tidak terkena hujan..tapi itu cuma angan2..hujan yang sangat lebat..70% ke 80% basah..especially kasut..hoho ...aku baru jek merasmikan kasut tu ari nih..jadi..memang aku merasmikannye dengan baik..hahah lencun..... kami berdua lencun sesampainye di kereta..bukan aku jela..ramai lagi org yang lencun bile dah hujan tu kan kan...walau apapun hujan itu rahmat...and its really exciting moment actually....dan kami selamat sampai ke rumah..dngn mate masing2 mengantuk..hihi dikale kesejukan melande ...kuikuikui :)

Akhir kate : ...Hidup ini umpama kertas lukisan..dan kitalah animasinya...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...