Anda inginkan iklan? Sila klik disini :0)

Friday, March 25, 2011

+Generasi Y in da House+

Generasi Y juga dikenali sebagai Millennial Generation , Generation Next,Net Generation, dan Echo Boomers.. generasi selepas generasi X..mereka yang lain pada tahun 80 an dan 90 an adalah generasi Y..aku generasi Y..and aku yakin kebanyakan blogger kat snie pun sume generasi Y..wink wink wink...:0)..actually kalau korang amik business in diploma..degree and master..memang korang akan belajar pasal generasi X..Y..nih..kan kan..course lain maybe belajar jugak kot..:0)

Karakteristik kita semua wahai generasi Y=
  • Tech-Savvy: Generasi Y dibesarkan dengan teknologi dan bergantung pada teknologi untuk melakukan pekerjaan mereka dengan lebih baik. Berbekal BlackBerry, laptop, telefon dan alat yang lain, Generasi Y akan menggunakannya  24 jam sehari, 7 hari seminggu. Generasi ini lebih memilih untuk berkomunikasi melalui e-mel dan mesej teks daripada face to face dan lebih suka webinar..power point..untuk presentation..and e-learning for study..
  • Family-Centric: Lebih suka jadual fleksibel dan bekerja lebih baik  juga memastikan keseimbangan hidup. Generasi Y  mempunyai visi yang berbeza dan harapan yang tinggi..tempat kerja mereka kerja bersungguh-sungguh dan mementingkan keluarga dari kerja.

  • Prestasi-Oriented: Dipelihara dan terlalu dimanjakan oleh orang tua. Generasi Y sngt percaya diri sendiri,dan berorientasikan prestasi. Mereka mempunyai harapan yang tinggi daripada majikan mereka, mencari cabaran baru dan sukakan cabaran. 

  • Kerjasama:  Generasi Y suka menyertai  pasukan sukan, kumpulan bermain musik dan kegiatan yang lain. Mereka sukakan kerja berpasukan . Generasi Y adalah setia, komite dan terlibat dalam apa jua activity lebih2 lagi sukan2 esktrim...
  • Mahukan perhatian yang lebey: Generasi Y sangat memerlukan perhatian dalam bentuk maklum balas dan bimbingan. Mereka menghargai dan sukakan pujian sering dan sngt berkeyakinan. Generasi Y boleh mendapatkan keuntungan yang besar dari mentor yang boleh membantu membimbing dan mengembangkan kerjaya muda mereka.
         'Kitalah generasi itu..yang akan menggantikan pemimpin2 
pada masa akan datang"


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...