Anda inginkan iklan? Sila klik disini :0)

Wednesday, May 11, 2011

Tidak semestinya tarikh luput lambat barang tu elok!!

Hari ni tngok berita cerita pasal barangan yang sudah luput tarikh di jual semula dengan menukar tarikh luput ke tarikh yang baru sedangkan barangan or makanan tu sebenarnya dah tak elok.Kebetulan semalam aku isi minyak kat Petronas, beli air coklat duchtlady, tarikh luput 15/11/2011, maksudnya 6 bulan dari sekarang? tapi kenape rase dah x elok??? sampai sekarang masih rasa lagi kat tekak ni! Adeii nasib baik masa tu aku x gerak lagi sebab tunggu orang isi minyak, terus la aku masuk ckp kat cashier tuh..

Aku : Kenape rase susu dah x elok?? expired date lambat lagi
Cashier : (sambil tersengih sengih) akak amik yang lain ye kak..
Aku : Saya xnk..nanti same lagi rase die..sy nak amik yang lain..
Cashier : akak rase dulu kalau oke.,.akak amik..( ek ko)

dalam hati aku cakap :
' sengal ape suh aku rase dulu..kalau sepuluh botol aku rase smua x elok..buat sakit perut x ke naya'

So, aku amik nescafe plak..tapi still trauma sebab dah terminum susu basi tuh...memang nak termuntah minum..hari nih pulak tengok berita pasal barang yang dah luput di tukar tarikh..and jual semua..what the????  Memang kejam r orang yang buat keje ni..memang x selamat la hidup menganiaya orang lain... yang kes aku ni x sure la dari barangan ni atau kebetulan x elok!! but the thing is..barang luput dah tentu x elok..barang yang tarikh luput lambat lagi pun x semestinya elok!!!

Jadi kat sni..aku share ngan korang smue..smoga x terkena macam aku, kalau x jadi ape2 xpe..!! kalau keracunan?mcm mane? kalau bawa maut macam mane?? takkan dah ade yang mati sebab makan or minum benda yang tarikh luput baru nak buat tindakan ?? sebelum apa 2 terjadi lah kena amik tindakan..supaya terhinda dari perkara macam ni..

So korang2 nak beli barang hati2 okey, tengok betul2..tengok jugak kat mane kite beli..kalau packaging pun mcm pelik..dah buruk..mungkin dah x elok..xpun ditukar tarikh jek.!! adehh susah nak beza apepun..beware okeh..adioss...

Pelanggan KuciWa..
Akulah..

3 comments:

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

semuanye nak amek kesempatan untuk mendapat keuntungan berlipat kali ganda kan... manusia.. manusia...

Pembawa_Wacana said...

uiks... penah kene dulu....kicap.... beli-beli... dah berbuih dan rase semacam... tengok tarkih lambat lagi nak expired...-_-"

Noorhidayah binti Salehhudin said...

mesti ramai yang kena kan..huhu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...