Anda inginkan iklan? Sila klik disini :0)

Tuesday, July 26, 2011

Hidup Mati

Hidup..Mati..Jodoh ..pertemuan dan semua yang berlaku di muka bumi ini telah ditentukan oleh Allah S.W.T dan dengan izinnya semua perkara ini terjadi... 2,3 hari ni 2 orang insan yang ade kena mengena dengan CP ..iaitu sedara CP dan seorang lagi warden masa CP diploma dulu telah kembali ke rahmatullah.. Allah lebih menyayangi mereka..dan seperti yang kita tau setiap hari ada sahaja mangsa korban dilaporkan tidak kira dimana sahaja kita berada di pelusuk dunia ini...

Dan ajal juga tidak mengenal usia..kanak2,remaja,dewasa dan warga emas tidak terlepas dari perkara ini.. Syukurlah bagi kita yang masih hidup di muka bumi ini..semoga Allah panjangkan usia kita semua insyaALlah... untuk bersedia bertemunya nanti..

Bila orang yang kita sayang pergi meninggalkan kita, pasti sangat luluh hati kita..CP faham perasaan itu, lebih2 lagi anak2 yang kehilangan ibu,bapa atau adik beradik dengan sekelip mata.. dalam kemalangan atau bencana yang tidak kita duga terjadi..ini sememangmya ujian yang sangat besar yang perlu setiap insan hadapi..

Kita yang hidup harus tetap teruskan hidup walau apa pun terjadi..dan doakan agar insan 2 yang tersayang dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman.. walaupun pahit kita tetap perlu hadapi liku2 kehidupan ini..tabahla semua...


Yang hidup teruskanlah hidup..tapi jgnlah sia2kan hidup dengan melakukan sesuatu yang tidak bermanafaat yang membawa maut...tanpa keredaannya..

8 comments:

jannsheffie said...

hidup mati tu kuasa tuhan..cuma kita je yang kene beringat selalu :)

aiman mania said...

kita tidak tahu hidup dan mati kitaa........so,knewlah bersedia dr sekarang.........perbanyakkan amalan........!!

Cphidayah said...

Betul itu kalian ber2..:D

Hafizin Jamil said...

mati itu pasti

khalila ishak said...

redha dengan ketentuan Allah ^_^

Cphidayah said...

Ye kite perlu redha..

lalalililulu said...

paham perasaan kehilangan...pe yg blh kite truskan cume sedekahkan alfatihah n doa utk arwah..

saye juga telah kehilngan ayah n kakak...T.T

Unknown said...

setiap yg hidup pasti mati

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...