Anda inginkan iklan? Sila klik disini :0)

Sunday, August 14, 2011

Hari ke-3 di Mesir

Assalammualaikum..

Harap semua sihat,,CP sihat :D..ni hari ke 3 CP berade di Egypt,Mesir.. dan sekarang di sini jam pukul 1.35 tengahari..kalau di Malaysia sekarang ni sudah masuk waktu berbuka puasa . Beza waktu Malaysia-Mesir lebih kurang 5 ke 6 jam..jadi Malaysia lebih awal dari Mesir..Macam waktu cp datang sini haritu..bertolak dari Malaysia jam 3 ptg dan sampai ke Cairo..pukul 5 lebih pagi waktu Malaysia..tapi kat snie time tuh baru pukul 11 lebih malam macam tuh.. mengambil masa lebih kurang 13 ke 14 jam untuk sampai..disebabkan transit di Riyadh untuk beberapa jam..itu yang menjadikan perjalanan lebih lame..kalau direct 9 jam boleh sampai..:D apepun okla dalam flight xde la bosan sngt..cume lenguh duduk lame..itu je...

Perasaan menjejakkan kaki di sini..excited..sedih pun ade hahaha..biase la...sampai2 teringat Malaysia yang tercinta..cewah..mcm la dtg Mesir ni lame sngt..hihi tp tetap rindu lebih2 lagi makanan sane..:p apepun makanan sini okeh la..boleh la terima.,,cuma biase la manekan same tempat bermain..hihi.. Sini datang sini bukan belajar ke ape..CP dtg berjalan2 je sebenarnye hihi..cari pengalaman hidup..ade la urusan sikit..skit jer..hihi..

Secare keseluruhannya di sini..okey..kawasannya pun develop mcm Malaysia..cume sini bnyk nampak pdg pasir la ..kalau Malaysia bnyk pokok yang hijau merimbun kan..cuaca pula panas tapi x terasa panas sangat pun..dan kurang berpeluh,,itula keunikannya..dan di sini..cuaca sentiasa panas..bila nak malam..ambil waktu sekejap je untuk gelap..kalau di Malaysia..petang2 cuaca mendung kan..nak ke malam..sini petang pun panas..dan waktu berbuka di sini..untuk hari ni dalam pukul 6 setengah petang..sebab imsak kat sini pun awal..pukul 2.30 CP dah sahur..

OKla itu sahaja..:D harap semua dah kenyang di sana..hihi almaklumlah baru lepas berbuka kan..:D Assalammualaikum...

7 comments:

aiman said...

bestnya.. bertuah anda..

Cphidayah said...

Aiman..:D Alhamdulilah..dpt merase jejakkan kaki ke Mesir..

bahiyahaziz ; said...

bestnye..smge bergembira disne ye dn jge diri :)

Cphidayah said...

okay..bahiyah..:D

APAN said...

oh...kat mesir dah ke skang...bes la ye dok sane... :)

Cphidayah said...

G kejap jek..APAN..sementare masih cuti semester..x lame lagi balik sane balik..rindu Malaysia..hoho

hanafijaafar said...

tiba-tiba aku rindu malaysia jugak... ini sebab baca entri ni punya pasal la, hehe..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...