Anda inginkan iklan? Sila klik disini :0)

Monday, August 1, 2011

Puasa di Bulan Ramadhan

Assalammualaikum, diharapkan semua diberikan kesihatan yang baik untuk menyempurnakan bulan penuh barakah ini. Hari ini kita semua sudah mula berpuasa, CP ucapkan selamat menunaikan ibadah puasa kepada semua rakan2 blogger. Semoga Ramadhan kali ini memberi seribu kali makna berbanding tahun-tahun yang terdahulu..

Jadi CP nak kongsikan niat dan doa buka puasa :

Niat Puasa Ramadhan

Lafaz niat untuk sebulan puasa
niatsebulanpuasa
Sahaja aku berpuasa keseluruhan bulan Ramadhan kerana Allah Ta”ala
Lafaz niat puasa (harian)
niatharianpuasa
Sahaja aku berpuasa esok hari menunaikan Fardhu Ramadhan tahun ini kerana Allah Ta’ala

Doa Berbuka Puasa

doaberbuka
Ya Allah bagi Engkau aku berpuasa dan dengan Engkau beriman aku dengan rezeki Engkau aku berbuka dengan rahmat Engkau wahai yang Maha Pengasih dan Penyayang.

Doa Selepas Berbuka Puasa

doasesudahberbuka
Ya Allah! Kerana Engkau aku berbuka puasa dan kepada Engkau aku beriman dan atas rezeki dari Engkau aku berbuka puasa telah hilang dahaga sudah menjadi basah segala urat. Ya Allah! Aku minta diampuni dosaku dengan rahmat Engkau yang meliputi segala sesuatu.
sumber dari: Zelo55.com

Jadi harap semua  boleh lakukan ibadah puasa dengan ikhlas , pose jangan tak pose.. CP tau pasti ade yang tak berpuase !! insaflah wahai mereka2 yang tidak berpuase..Bulan ini lah bulan menebus segala kesilapan..hargailah ia..kita memang bukan sempurna tapi kita perlu lakukan sesuatu untuk menjadi yang sempurna...puasa itu tiang agama..janganlah dibiarkan ianya berlalu begitu sahaja. Terawih jangan dilupa ye..:D Salam Ramadhan..

9 comments:

ArulchelseA said...

selamat berpuasa jugak...

difficult easy. said...

selamat berpuasa! :)

aiman fanboy k-pop said...

yeyyyyyyyyy!!dah ingat dah doa tuh..huuhuuhuu..selamat berpuasa akak cp...

ymn said...

salam ramadhan .TQ for sharing info .maybe ada terlupa ;))

darkrose~ said...

salam ramadhan~:)

Karukord Jagau's said...

salam ramadhan buat semua

amir aizat said...

selamat berpuasa!

younotme said...

selamat berpuasa CPHidayah :) salam singgah sini..hehe

Anonymous said...

Kalo puasa je tapi tak sembahyang tak guna jugak! Sembahyang pun rukun jugak..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...