Anda inginkan iklan? Sila klik disini :0)

Saturday, August 27, 2011

Raya yang bakal tiba

Assalammualaikum Warahmatullah hiwabarrakatu...


Kaifa haluki??Kaifa haluka...(Apakhabar)...Harap semua dalam keadaan sihat wal'afiat di samping keluarga tersayang..CP pun Alhamdulilah sihat sentiasa di sini.. dah beberapa hari CP x update entry..huhu line sini kejap ok kejap x...harap maklum ye hihi..x lame dah nak beraya kan?? macam mana persiapan beraya?? Pasti semua sudah prepare baju raye..kasut raya..kuih raye...dannn bagi yang berkerja ...ape lagi...duit raye...hihi..Pasti semua tak sabar menanti kedatangan Syawal yang hanya tinggal beberapa hari sahaja lagi...Cp beraya di Mesir tahun ni bersama makcik dan beberapa orang saudara di sini.. perasaan beraya tu sudah pasti x sama jika dibandingkan di Malaysia..

Di sini pun mungkin meriah seperti di Malaysia ..xpe nanti CP tngok macam mane suasana beraya di Mesir ni..mungkin beraya di rumah je..Masak la juga rendang ..kuah kacang..cume berjauhan dari keluarga di Malaysia..mungkin CP akan merasa sedikit kelainan ...tapi xpe..walau dimana pun kita berada sambutan hari raya pasti kita akan raikan..walaupun ada rase kekurangan..tapi xpe..insyaAllah kalau dipanjangkan usia..tahun depan raya di Malaysia semula..sudah 2 minggu CP berada di Mesir..walaupun cuaca di sini panas..CP x de la terasa sngt kepanansannya sebab CP duk dirumah memanjang..:D hihi..kalau keluar terasa la kepanasan die tp biase la tuh kan..Malaysia pun x de la sentiase sejuk jadi xdela terasa sngt..

Walaupun baru 2 minggu CP berada di Mesir ..tapi CP dapat pengalaman baru yang tidak dpt di Malaysia..itulah kelebihan jika kita pergi ke negara orang..kita dapat tngok cara hidup dan budaya mereka..itulah yang CP dapat lihat di Mesir..Bumi Mesir bg CP sngt indah..selalu CP tngok dalam tv jek padang pasir ..di sini CP dapat tngok live..pokok kurma..pulak depan rumah je..pokok kurma lebih kurang mcm pokok kelape sawit cume ianya lebih tinggi dan buahnya buah kurma la kan..cuma unta CP x tngok lagi..mungkin kalau CP pergi ke pyramid CP dpt tngok unta..insyaAllah lepas raye..sebab bulan puasa nak berjalan takut x larat...Apepun Cp nk katekan bahawa..raya bakal tiba..jgn dilupa pada yang memerlukan dan yang telah tiada...

Dikesempatan yang ada ni CP nak ucapkan :


Maaf Zahir dan Batin..
Cp nak mintak maaf dari hujong rambut hingga ke hujong kaki..kepada semua..
Mungkin ada penulisan CP yang menyinggung perasaan sesiapa..
CP mintak maaf..bukan niat untuk menyakitkan ..
Itu semua ikhlas dari hati...
Semoga Syawal tahun ini memberi sejuta makna buat kita semua..
SEmoga kita dapat menyambut dengan kesederhanaan dan bukannya pembaziran..
CP rindu semua insan yang CP sayang di Malaysia..
lagi 2 minggu CP akan balik ...:D
Tunggulah kepulangan CP ye..hihi..
Harap semua bergembira di hari raya nanti..
Hasad dengki sama2 kita jauhi..

Salam syg dari:
CP (Cahaya Petunjuk/Noorhidayah)


3 comments:

nelly said...

selamat hari raya !!
hari untuk kita bersuka ria !
:)

Cardiacku said...

Selamat Hari Raya Idul Fitri 1432 H...Mohon maaf lahir dan batin sahabat

Seri Bahasa said...

Datang dengan sembah salam,
Menjenguk teman di malam lebaran;
Ketupat rendang atas talam,
Kami yang jauh dilupa jangan.

Demi semangat setiakawan,
Datang disambut tangan dihulurkan;
Adat insan dalam pergaulan,
Salah dan silap harap maafkan.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...