Anda inginkan iklan? Sila klik disini :0)

Tuesday, October 11, 2011

Bila sudah tiada baru dikenang~

Assalammualaikum, apa khabar semua harap sihat Wal'afiat di samping insan2 tersayang disisi. Hari ni Cp nak share sedikit pendapat Cp mungkin ade yang setuju dan mungkin ada yang tidak setuju tapi ini hanyalah sekadar pendapat Cp. Kita tau ajal maut semua di tentukan Allah S.W.T, dalam kita sihat2 pun ada juga yang pergi, jika itu telah tertulis, x kira siapa kita popular,,x popular..bila ajal kita sudah tiba tiada siapa yang dapat menghalang. 

Cp sebenarnya pelik kenapa bila orang2 sudah pergi baru nak beri penganugerahan,pingat dan sebagainya?? kenapa tidak semasa masih hidup?? kenapa dari mula kita x menghargai mereka..? bila sudah pergi baru sedar insan ini...atau insan itu banyak menyumbang bakti kepada negara dan sebagainya. Cp bukan apa, bagi Cp kalau betul nak menghargai jasa insan2 yang berbakti kepada negara dan sebagainya..berilah semasa mereka masih hidup bukannya setelah mereka sudah tiada..sebab ianya bukan boleh di bawa kemana-mana..

Kenapa tidak diadekan kenduri arwah?? kepada semua insan2 yang berjasa ini ..sedekahkan yasin beramai-ramai dengan harapan semoga roh mereka disemadikan bersama insan2 yang beriman..Yang lagi Cp pelik, mereka telah meninggal tapi dianugerahkan darjah kebesaran seperti pangkat Datuk, Tan Sri dan sebagainya..Cp pelik sebenarnya..bukan begitu sahaja cara untuk mengenang jasa..masalahnya setelah pemergian baru nak dikenang..

Jadi jika betul ada pihak2 yang ingin memberi pengiktirafan, penghargaan dan sebagainya kepada insan yang sepatutnya menerimanya..berilah semasa mereka masih ada bukan nya setelah tiada.. Dari sekarang kita sudah patut menghargai.. ini sekadar hanya pandangan..jika ada yang berasa hati CP mintak maaf ye..:D

5 comments:

Cik Tetra said...

manusia mmg camtu..bile da takde baru nak dikenang..

Azura @ cik buaya said...

lumrah manusia.. bila ada.. x nmpk.. bila dh hilang baru terkenang-kenang, tercari-cari

Cphidayah said...

Iutlah..huhu kita kena ubah yang tu kan kan..

RHI said...

entahlah, susah nak cakap tentang ni, selalu macam tu, dan itulah yg sedang berlaku

Cphidayah said...

yup..kdg2 rase pelik huhu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...