Anda inginkan iklan? Sila klik disini :0)

Sunday, February 13, 2011

+Perlu ke Ucapan Sayang+

PERLU!!! hihi..hmm kadang-kadang bila kita sayang kan seseorang tu kita mengharapkan agar diepun sayang kat kita kan kan..mcm mane nak tau die sayang kat kita??? melalui kata2...contohnye " aku sayang ko"!! wahh bila dengar mcm tu sonok nye..hihi ade org syg kat kita kan kan..kuarger xyah ckp r..memang tau mereka sygkan kita..mcm kita syg kat mereka..yang bukan kuarge nih...but kdg2 dlm kuarge pun..kite perlu katekan sekali sekala ucapan sayang tu..bg aku kalau aku syg aku ckp je aku syang..x pyh bayar pun free je..tapi  sbenarnye memberi kegembiraan kpd insan lain..suatu perasaan yang seronok...perkataan yang sedap didengar...cewahh..

Tapi kdg2 ade yang x suka meluahkan melalui perkataan tetapi perbuatan.,,ACTION SPEAK LOUDER THAN WORDS....itu pun ok...cara die mengambil berat..dan sebagainye kadang kala membuatkan kita faham bahawa..die tu syg kat kita..hmm tapi sebagai manusia yang kadang2 x berape nk phm..mane kita tau die syg ke benci ke kat kita kan??? kalau x dicakap mane nk tau ye x...?? hmm tu la aku kate..kdg-kdg..kite perlu katekan kita syg...hihi mcm skng aku nk kate..aku syg korang semua...hihi boleh x..:0) tp sebenarnye aku x ckp la kat sume orang aku syg kat dorg..tapi dah menjadi sifat manusia...penyayang..soo nk xnk tersyg la jugak kan..cume x diluahkan melalui perkataan...

Tadi aku kate perlu kan ...ucapan sayang tuh...tapi kadang2 ucapan sayang tu x perlu...melalui perbuatan kita dapat rase yang seseorang itu syg kat kita..bukan sahaja dgn..mengambil berat..malah bertanye khabar..saling menolong.. mendengar luahan..bagi hadiah..memberi nasihat..teguran.. dan sebagainya..ni smue mestilah sebab syg kan..kalau x syg..PEDULI APA AKU>>lantak ko laa...betol x..?? hoho...

Jadi bagi mereka diluar sana..kalau rase diri die x disayangi..jgn rase begitu..sebenarnye ade insan yang menyayangi diri anda..haa cume mungkin kite tidak sedar sebab mereka tidak mengucapkannye tetapi cube tngok dari segi perbuatan plak..mungkin anda dpt rasekan mereka menyayangi anda...huhu orang slalu kate..marah sebab syg..cemburu sebab syg..soo....?? renung2 kan..adiosss...



2 comments:

Ina said...

ucapan i love u..mengeratkan kasih sayang..release tension..
http://inanazir.blogspot.com

.: babykidgurl :. said...

i love u :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...