Anda inginkan iklan? Sila klik disini :0)

Sunday, February 6, 2011

Semester Already begin!!

Saya x berlajar di Kedah..mahupun Kelantan..
yang memang memulakan harinya pada hari ahad..tetapi saya belajar di selangor..
hmm..tapi hari ni..Ahad..bersamaan 6/2/2011.,
saya dah start sem saye..dngn Seminar..
Briefing for ABR Applied Business Research..for my Thesis...
dari pukul 2 - 7 PETANG!!!DAMN!!.. 
Kenape x buat sampai 7 pagi keesokannye trus...pastu terus kelas..!!!
 Saya bukan nak merungut cume..
TERHARU sebab buat hari minggu sebegini..di waktu petang yang tenang...
sedang mate enak nk terpejam..kenape x buat PAGI??? kan lebih baik..
senang ilmu melekat kat otak..
and cpt skit habisnye,,huhu..
tetibe mcm2 plak persoalan timbul di pkran ni kan..

Bermonolog : 

Wahai Hidayah..Usahlah dikau merungut..di pagi hujung minggu ini..jgn lah kita menunggu ilmu tetapi Mencari Ilmu...kadang kala kita perlu berkorban demi masa depan..Ingat tu Hidayah!!! :)

Jawab balik : 

Baiklah!! Saya akan pergi dgn hati yang ikhlas..moga2 ilmu yang saya dapat hari ni..diberkati dan berguna untuk thesis saya kan.. ;p..


Tetibe nk berpuitis pagi2 begini Dgn Hrpn dapat memotivasikan diri ini :

Revolusi telah merubah alam, dan kau…!!!
Masihkah hanya diam di langkahmu tak bergerak
Seperti dongohmu telah kau rasa itu mengasyikan
Haripun kau sadari telah menghentikan detak hatimu
Tapi apa yang sedang kau pikirkan…???
Apa yang sedang kau perbuat…???
Kau hanya bisa menghayalkan masa esokmu
Tak coba kau raih itu, tak pula ayunkan kakimu
Sepertinya kau adalah sang pemimpi sejati

Aku tahu mungkin sudah kau rencana harimu
Dalam benakmu layaknya peta hidupmu
Tapi apa..???
Itu hanya gambaranmu semata ,Hanya sebatas imajinasimu saja
Apa kau sudah puas dengan menyandang gelar “ Pecundang “
Gelar yang kau pertaruhkan dengan sikapmu yang anti “ Resiko “

Jika kau menolak dan tak setuju dengan itu
Sekarang biarkan dunia bisa saksikan bahwa kau “ Bukan pecundang “
Kalau engkau adalah “ Pejuang hidupmu ” yang suka “ Resiko ”
Karena hidup ini penuh “ Resiko ” dan “ Tantangan ”
Dan kau harus tahu itu, tahu sebenar-benarnya
Biarkan pula aku saksikan bahwa kamu “ Bisa ”
Merubah mimpi dan hayalmu jadi realitamu juga kenyataanmu
Bukan imajinasi juga gambaranmu semata

Aku yakin kamu “ Bisa”, kamu “ Mampu ”
Lakukan sekarang, jangan ulur lagi waktumu
Jangan tunggu esok hari kan tiba mengejarmu
Sekarang …!!!!
Buktikan…!!!!

Hasil Nukilan : Bukan Saye!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...