Anda inginkan iklan? Sila klik disini :0)

Saturday, February 5, 2011

+UjiaN ke Atas Mesir +

Assalammualaikum,,harap semua sihat hari ini...Sabtu 5/02/2011 bersamaan 2 Rabiul Awal 1432 Hijrah..Sudahpun masuk Rabiul Awal...kan kan..kejap sungguh masa berlalu...baru-baru ini kita dikejutkan dengan perbalahan yang berlaku di Mesir..Ini semua kerana rakyat yang ingin presiden Mubarak berundur dan memberi peluang kepada orang lain untuk memimpin Mesir..Mungkin rakyat Mesir lebih tahu menilai..sehinggakan mereka sanggup membuat rusuhan berhari-hari..dan ini bukan sahaja menjejaskan ekonomi Mesir tetapi juga rakyat Malaysia di Sana..Pergolakan yang berlaku bertambah berbahaya..dan mengancam nyawa..berita utusan memaparkan berapa ramai yang telah menjadi korban rusuhan ini...

Alhamdulilah..Kerajaan Malaysia sudah pun sampai di sana..untuk memberi pertolongan kepada rakyat Malaysia  dengan membawa keluar mereka dari Mesir ke Kaherah dan sebagainye dan akan di bawa pulang ke tanah air secara berperingkat.Kerajaan juga dikatakan akan menanggung segala kos penginapan, makan minum juga pengangkutan pulang mereka ke tanah air. Itu yang sebaik baiknya..Duit boleh di cari tetapi bukan nyawa seseorang..kan.. :0)..Dan mengikut berita...kerajaan akan membawa memberi keutaamaan kepada mereka yang uzur,dan mempunyai anak kecil di hantar pulang dahulu kerana mereka lebih memerlukan perhatian.

Ini semua ujian yang perlu ditempuhi, semoga Mesir kembali aman..pulih seperti sedia kala..Kerana mesir negara yang mempunyai Sejarah tamadun islamnye yang tersendiri..dan kawasan 2yang indah lagi unik untuk dilawati dan melanjutkan pelajaran..

 
 

 


Semoga Umat Islam..Di Mesir,Palestine juga di Seluruh dunia Sentiasa dilindungi dan Sejahtera...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...