Anda inginkan iklan? Sila klik disini :0)

Friday, March 25, 2011

-Yang kita sayang, x selamanya dngn kita-

Sayang adalah perasaan paling indah yang di anugerahkan kepada kita semua sebagai manusia di muka bumi ini, sayang semasa manusia, kepada maha pencipta, haiwan, tumbuhan, dah sebagainya. Tapi selalu nye benda atau insan2 yang kita sayang bukan selamanya akan ada dengan kita. Contohnya, kucing, aku sangat sukakan kucing, sebelum ni aku pernah bela sampai 11 ekor kucing dalam satu masa, tapi umur kucing paling lama aku bela 9 tahun dan kemudian mati, ada yang tak balik rumah, ada yang kena ambil, dan sebagainya. Aku menangis masa kucing aku mati, memang x boleh nak tahan sebak di hati tapi apekan daya sudah ditakdirkan di pergi, but aku memang sensitif kalau ade manusia yang menganiaya binatang terutama kucing..mcm kes aritu yang di pukul anak kucing tuh..adehh sadis aku tngok video ..x sanggup nk tngok sampai habis, sebab aku sayangkan binatang..terutama kucing..Nabi pun memelihara kucing..siapa kita nak memukul , menganiaya binatang2 ni..

Insan yang kita sayang pun, bukan selamanya bersama kita terutama ibu bapa kita, lambat laung saya atau mereka akan kembali ke rahmatullah, dan tak pun berpisah disebab kan perkara2 tertentu. Itu adalah benda yang pahit untuk di telan, lebih2 lagi insan tu memang kita syg..kalau ahli keluarga sendiri lagi la syg kan..tapi bak kata aku tadi..mereka x selamanya dengan kita..mungkin bila dah berkahwin..komitmen dah bertambah..tumpuan lebih pada keluarga masing2..jadi terpakselah telan semua kepahitan itu huhu..dalam persahabatan pun mcm tu, aku syg kawan2 aku..tempat baru kita pergi kawan baru akan kita jumpe..dan kawan lamer tinggal kenangan..jarang berjumpa..dan apabila berjumpa janggal pun rasanye..tapi itulah lumrah kehidupan..

Benda yang aku sayang..handphone!! lap top...sampai masa akan rosak..terpakse repair..rosak lagi..repair lagi..rosak lagi..at the end give up..beli baru yang lame simpan ..last2 akan buang..huhu..nk buat mcm mane..da x leh nk gune..paling tidak jual kalau ade value huhu..tu pun x selamanya dgn kita.. 

"Sayangilah tuhan dan diri sendiri ,..kerana ianya kekal selamanya"

1 comment:

Fizalinolie said...

Sesungguhnya setiap yang bernyawa pasti akan menemui penciptanya iaitu Allah S.W.T. Yup! apabila kita menyayangi sesuatu dan apabila ia pergi meninggalkan kita, perasaan sedih di hati tidak dapat digambarkan dengan kata2... Apa2 pun, slmt berkenalan awak =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...