Anda inginkan iklan? Sila klik disini :0)

Saturday, June 18, 2011

Eksklusif: Nyawa terancam angkara anai-anai

KEADAAN dinding sekolah yang reput akibat dimakan anai-anai.

KEADAAN dinding sekolah yang reput akibat dimakan anai-anai.
80 peratus hartanah Lembah Klang diserang serangga 

KUALA LUMPUR: Pemaju hartanah bangunan dinasihatkan agar tidak kedekut membuat pelaburan dalam rawatan tanah di tapak projek pembinaan bagi mengelakkan serangan anai-anai, sekali gus terselamat daripada kerosakan struktur yang boleh menyebabkan kerugian jutaan ringgit.

Hakikatnya tidak ramai pemaju mengutamakan aspek itu sedangkan prosedur berkenaan penting kerana selalunya tidak diketahui sebesar mana saiz koloni anai-anai yang ada di satu-satu tapak projek. Pembangunan baru kurang tiga tahun pula memerlukan rawatan prapembinaan kimia. Bagi pemilik, mereka sewajarnya bertindak awal mengawal kerosakan sekiranya mengesan kehadiran anai-anai dan kerosakan pada struktur bangunan masing-masing.

Berdasarkan kajian, 80 peratus daripada hartanah di Lembah Klang diancam serangga itu, namun pemilik masih tidak menghiraukan risikonya walaupun sudah banyak kes dilapor membuktikan ancaman anai-anai bukan saja mengakibatkan kerugian wang ringgit bahkan boleh menjejaskan kesihatan dan mengancam nyawa.

-Berita harian-

- Baik amik tindakan awal sebelum ade benda x patut berlaku berlaku..ni kalau dah ade menda berlaku baru nak buat itu ini..tubuhkan jawatan kuasa itu ini..dah terlambat kot..bertindak sebelum kena..renung-renungkan..

2 comments:

puteraduyong said...

wahh...bahaye tu...melibatkan nyawa...kena tangani sebaiknya...

Cphidayah said...

tula pasal..huhu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...