Anda inginkan iklan? Sila klik disini :0)

Saturday, June 18, 2011

Terkejut bersalin, tak sedar hamil


TUBAN, Jawa Timur – Kampung nelayan di Tuban di sini gempar apabila seorang wanita melahirkan bayi lelaki tanpa mengetahui dia sebenarnya hamil.

Suwartin, 29, selamat melahirkan seorang bayi lelaki yang sihat Ahad lalu. Suaminya, Sugiyanto, 33, menamakan bayi mereka Riko Alan Maulana.

Menurut ibu muda tersebut, dia sama sekali tidak menyangka sedang mengandung sehinggalah dia melahirkan bayi seberat tiga kilogram itu secara normal.

“Saya tidak sangka yang saya mengandungkan anak ini, padahal ia anak ketiga saya,” katanya ketika ditemui di rumahnya di Desa Karangagung, mukim Palang, Tuban, Selasa lalu.

Jelas Suwartin, beberapa hari sebelum melahirkan bayinya, dia mengalami sakit perut memulas lalu dia mengambil keputusan menemui seorang bidan di kampungnya.

Katanya, bidan yang ditemui menyatakan dia mengandung dan memintanya menjalani pemeriksaan di klinik, tetapi Suwartin enggan kerana merasakan dia tidak hamil.

Suami wanita itu berkata, dia mahu membawa isterinya menemui doktor pada keesokan harinya memandangkan mereka hanya pulang ke rumah selepas bertemu bidan semasa hari sudah petang.

Belum pun sempat bertemu doktor, Suwartin ketika berada di dalam biliknya pada waktu malam itu merasakan sesuatu hendak keluar dari perutnya.

Ketika sedang membongkok, ibu muda itu berkata, dia dapat melihat darah keluar bersama seorang bayi dan tali pusat.
-utusan-

4 comments:

Aesya Zealous said...

perut tak besar ke ek?? 3 kg lak tuu

Anonymous said...

saya pernah jumpa wanita seperti ini.. waktu beliau mengandung perut beliau tidak besar dan kalau org yg tidak faham mungkin dia buat cerita bohong.. XD

ezza haniza said...

kuasa allah

Cphidayah said...

AesyaZealous: saye pun x pasti la perut die x besar ke pe..uhuh mungkin die memang x perasan sebab x berape nak berubah kot bentuk badan huhu..n xde rase sakit2 kot huhu
pauline: tula kan..huhu
ezza: betul sngt..kuasa Allah..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...