Anda inginkan iklan? Sila klik disini :0)

Sunday, July 10, 2011

Cerita ku di Bulan Ramadhan

Santai Bersama BEN ASHAARI

"Ceritaku di BUlaN RamAdhAN"

Bulan Ramadhan adalah bulan yang sangat mulia, dimana dibulan inilah berlakunya malam Lailatul Qadar iaitu malam yang terbaik berbanding seribu malam..

Bulan Ramadhan hurm..xde pulak rasenye buat perkara yang nakal sgt hoho..sebab saya bukan budak nakal..hihi..Selalunya setiap tahun macam biasa bangun kol 4.30 pagi untuk sahur..then sambung tidor balik then bangun...buat muke toyee...huhu tenage kurang jadi...kurang melakukan pergerakan badan dan mulut huhu...tunggu waktu berbuka n g sembahyang terawih ..

Memang seronok dapat melakukan solat terawih..dapat jumpa ramai orang dan dapat menginsafkan diri buat seketika..sebenarnye bulan ramadhan adalah bulan yang menginsafkan diri ku yang kerdil ini  huhu...bile berpuasa nafsu nk makan time berbuka memang mcm hapee daa....dah la baza ade tetiap petang..mesti x miss nk pergii adejela..menda nak belii..beliiii mcm nak makan 10 orangggg..padahal 2,3 org jer..huhu..itula kekuatan nafsu dibulan ramadhan yang sukar nak dikawal...Selalu pose turun berat badan..tp mcm naik berat adele..huhu

Apepun diharapkan Ramadhan yang bakal tiba tidak lama lagi..dapat kita semua sempurnakan dengan ikhlas dan tawadhuk..nyahhhh kau syaitannnn.....

Sabda Nabi (s.a.w) : Diberi kepada umatku lima perkara yang belum pernah diberi kepada umat-umat dahulu sebelumnya :

a) Bau mulut orang berpuasa lebih harum daripada kasturi di sisi Allah
b) Segala perbelanjaan dan derita lapar selama puasanya adalah syurga balasannya.
c) Diampunkan dosa-dosa mereka pada malam Lailatul Qadar.
d) Amalan yang dilakukan pada bulan Ramadan digandakan kepada 10 hingga 700 kali ganda, melainkan puasa maka ianya bagiKu, Aku balas kepadanya yang berkuasa menahan syahwatnya, makan minumnnya kerana Aku.
e) Dan mereka dikurniakan nikmat kepada mereka keseronokkan ketika berbuka dan ketika menemui tuhan di akhirat.(Al-Hadith)

Ini segmen Ben Ashaari.. Baca dulu syarat dan jika berminat , join okey.. ..
  1. Letak header BEN ASHAARI blog ..
  2. Tajuk : Cerita ku di Bulan Ramadhan .. dan linkkan ke entri ni ..
  3. Ceritakan kenangan paling nakal korang pernah buat pada bulan Ramadhan yang lepas ... tak kira la masa muda atau dua tiga tahun lepas.. ehhehe .. Buat dalam 4 perenggan saja yer ..
  4. Siap ? Tinggalkan url entri korang di ruangan komen ini di entry ini ..

7 comments:

mawar puteh said...

tak sabar menunggu Ramadhan kan..

Noorhidayah binti Salehhudin said...

Betol tu Mawar puteh :D

aimie amalina said...

http://aimieamalinaazman.blogspot.com/2011/07/cerita-ku-di-bulan-ramadhan.html

hee~ ramadhan itu indah =)

cx's said...

tq sudi baca cerita aye di bulan Ramadhan

s u a r a h e a R t y said...

http://suarahatisipujaanhati.blogspot.com/2011/07/blogger-list-cerita-bulan-ramadhan.html

selamat menjalani ibadah puasa :)

Lulu Caldina said...

Blogwalking dipagi hari...
selamat pagi :)

Noorhidayah binti Salehhudin said...

Selamat pagi ..;D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...