Anda inginkan iklan? Sila klik disini :0)

Thursday, July 28, 2011

Gembira sebenarnya sedih

Assalammualaikum, harap semua sihat di samping insan2 tersayang di sisi..
Bersyukur lah bagi kita yang masih mempunyai ibu bapa di dunia ini.. dan mereka yang sudah tidak berayah atau beribu harap tabah menghadapi hidup ini.... Cp sangat bersyukur kerana masih mempunyai kedua-dua insan yang sayang Cp sayangi di dunia ini ibu dan ayah..merekalah orang yang sangat ambil berat tentang diri CP.. merekalah yang memberi kasih sayang tidak berbelah bahagi walau apa jua yang terjadi..mereka lah yang memotivasikan CP supaya menjadi manusia..dan kerana merekalah CP berada di muka bumi ini..dan itu membuatkan CP berasa sangat bertuah dan gembira..kerana mereka sentiasa ada di sisi CP..

Tapi..dalam gembira..CP sedih..:'(..CP sedih bila melihat ada anak2 yang lupakan ibu bapa mereka.. CP sedih bila melihat anak yang dibesarkan dari kecil hingga dewasa..dari sebesar ibu jari..hingga telah berumah tangga..tetapi boleh melupakan ibu bapa..CP sedih bila melihat wajah kecewa mereka..bila mengharapkan anak 2 mereka..tetapi..impian tidak menjadi nyata..dan yang paling CP sedih ketika ibu dan bapa masih ada di dunia..

Orang lain yang kehilangan ibu bapa..mengharapkan agar mereka mempunyai ibu bapa..untuk di beri kasih syg dan sebagainya..tetapi mereka yang mempunyainya..ade yang tidak menghargainya..?? macam mane?? anak2 yang tak jenguk2 ibu bapanya..anak2 yang tidak menghubungi ibu bapa nya..anak2 yang bagaikan lupe segala pengorbanan yang telah mereka terima,, dan inikah balasan kepada ibu bapa mereka??

Kalau sibuklah alasan yang diberikan.. ingatlah..ayah ibu kita sibuk berkerja..dalam masa yang sama..berjaya..besarkan kita..dan langsung x lupa memberi segala yang kita perlukan..kasih syg..pendidikan..dan mengikut apa sahaja kehendak kita..supaya kita gembira..tapi kenapa kita pulak nak buat mereka sedih? kenapa ade anak yang sanggup biarkan ibu bapa mereka duduk di rumah orang2 tua..kenapa ada anak sanggup melakukan kekejaman terhadap ibu bapa mereka?? adakah ini keadilan setelah seluruh jiwa diberikan? adekah ini balasan..daripada kebaikan ??

Walau sibuk mcm mane sekalipun..luangkanlah sedikit masa dengan mereka!! mereka rindukan kita!! mereka bukan inginkan duit atau sebagainya..apa yang mereka ingin kan perhatian!! kasih syg... ibu seorang boleh jaga anak 10 orang ..tetapi bolehkah anak 10 orang menjaga ibu seorang??? belum tentu lagi..CP sangat sedih dengan perkara ini...ingatlah..syurga dibawah telapak kaki ibu..janganlah jadi anak yang derhaka..sekali kita menitiskan airmata ibu dan bapa kita..dek kerana perbuatan kita.. terimalah pembalasan nye nanti!! CP syg ibu bapa CP..terima kasih untuk segalanya.. jasa ibu dan ayah..mungkin CP x dapat balas..sngt tinggi jasa mereka ..CP akan cuba sedaya yang mungkin..Allah sahaja dapat membalas jasa mereka membesarkan kita.>!!!! hargailah mereka selagi mereka masih ade!! jgn lah menyesal..bila mendengar berita yang tidak disangka!! hidup di dunia bukan selamanye..

7 comments:

aimie amalina said...

betol!
kite hanya ada 1 ibu
1 ayah
so...hargai lah sementara deme masih di dunia =)

SoLy SoLicious said...

walaupun sy ade 3 ibu, 3 ayah tak termasuk bakal ibu mertua heee, sy ttp sygkan smue.. ^______^




p/s : senang2 jemput la join segmen di belog sy ye ^____^

amir aizat said...

umat akhir zaman lah tu, so sayangilah dan hargailah yg masih ad

Noorhidayah binti Salehhudin said...

betul korang..:D hargailah ketika mereka masih ade..:D

dhiera said...

betul tu~ lebih-lebih lagi, buat anak lelaki... sebab anak perempuan yg sudah berkahwin kena ikut cakap suami. lelaki walaupun sudah berkahwin, wajib ikut cakap mak~

Noorhidayah binti Salehhudin said...

huhu susah nak kate tentang tu dhiera huhu..ini semua bergangtung kepada individu itu tersendiri uhu..kalau die fikirkan tanggungjawab..pasti die faham ini semua..x kira lelaki mahupun perempuan..:D

LiLy @ MumMyQiStInA said...

betul..
haragailah & sayangila mereka selagi mrk ada di dunia ini..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...