Anda inginkan iklan? Sila klik disini :0)

Friday, August 12, 2011

Berangkat Esok

Assalammualaikum, Harap semua sihat wal'afiat di bulan Ramadhan penuh kemuliaan ni.. semua puasa cukup x ni?? harap2 cukup la ye..bg yang berkecuali itu xpe..dimaafkan..!! hihi..:D Hari nih dah masuk Ramadhan ke 11 kan..wah sekejap jek..rasenye mcm baru semalam bermula ramadhan..memang sekejap sngt CP rase..huhu..sayang mengingat Ramadhan yang terlalu cepat berlalu..Seronok sebenarnye bulan Ramadhan ni..CP dapat rasekan..ukhwah antara KAum keluarga..sahabat dan masyarakat setempat bertambah lebih erat bila di bulan puasa..mana taknya..puasa..pasti satu keluarga dan kadang2 bersama sanak saudara..kalau ke masjid mahupun surau..untuk berterawih..semestinye bersama masyarakat setempat secara tidak langsung dpt merapatkan ukhwah sesama insan...betul x?? alangkah seronok jika Ramadhan..lebih dari sebulan..:D..Pahalanya berlipat kali ganda dari bulan2 yang lain..Syaitan semestinya dirantai..dan mungkin ramai yang boleh lebih menginsafi diri dari melakukan perkara2 yang tidak sepatutnya..Apapun semua terletak pada individu tersebut..:D

Baru nak masuk tentang tajuk entry..hihi wah panjang betul  intro  CP..Sebenarnya esok.. 12 August 2011 bersamaan dengan 11 Ramadhan.. CP insyaAllah akan bertolak ke CaiRo , Mesir ...Bersama Saudara Cp ... Ini kali pertama CP akan menjejakkan kaki di bumi anbia ini..Banyak kisah sejarah Nabi terdahulu dan para Sahabat yang kita dengar..di Makkah..juga di Mesir..jadi dikesempatan yang ada ini CP berpeluang menjejakan kaki di Bumi Mesir..insyaAllah..lebih2 lagi di bulan Ramadhan yang mulia ini..Harap semoga CP selamat pergi dan Pulang..

Cp akan berada di sana selama sebulan..bukan saja2 CP pergi tetapi menggalas tanggungjawab sebenarnya..bila berbicara tentang tanggungjawab ni...banyak sebenarnya..tanggungjawab kita sebagai seorang islam..seorang anak..cucu..adik..saudara..dan sebagainya..jadi..ini pun salah satu tanggungjawab..tanggungjawab ape..hihi xde pe..hihi..adela xpela biar CP simpan je k...tanggungjawab x besar mane pun..tp still bagi Cp tanggungjawab..hihi..

Sebulan di sana ini bermakna CP akan beraya di sana..jauh dari ayah dan ibu di Malaysia serta saudara2 and kwn terbaik CP huhu AIN!!demi sesuatu kita kadang kala kita harus korbankan sesuatu...huhu....dan ini kali pertama CP beraya di luar negara tanpa mereka..xtau la mcm mana nanti semoga semua nya akan okay...ihihi tp CP akan balik selepas raya..xpe..raye sbulan masih ade masa untuk menyambut bersama keluarga..dan baliknya cp nanti..terus masuk sem akhir untuk pengajian CP semoga semua nya berjalan dengan lancar..Semoga Allah sentiasa ada dengan CP..dan bersama orang 2 yang cp syg..

CP harap juga di sana nanti ada line internet..:D kalau x suram la blog CP selama sebulan..huhu kawan2 jgn lupa ye dtg singgah blog CP...tinggalkan jejak banyak2 setiap hari k..insyaAllah kalau adee line di sana nanti..CP..akan terus berblog..hihi..update keadaan disane ke ape ke..tngokla nanti mcm mane kan..xleh nak janji..okla itu sahaja untuk mlm ini..harap semua sihat ...dan tabah menempuhi hidup ini..mane tau x dpt nak update kat sane nanti..CP ucap awal2 selamat hari raye k..:D

6 comments:

M A F said...

: : take care cp ^__^ jgn lupe bawak balik ole ole ' ihih ~

ZWAN SABRI said...

bestnye dia pi kaherah slama sebulan..
tanggungjawab apa ek? HUHU
btw, take care naa.. ;)


MySuaraBlog: Bible Di Link Blog Anda

aiman said...

best gi mesir.. nak piramid satu..

Anonymous said...

gud luck..n tke care.. =)

Aleen Aiden said...

slamat pergi slamat kembali..jaga diri! ^_^

Mohd Hazwan said...

jaga diri kat tempat orang ye

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...