Anda inginkan iklan? Sila klik disini :0)

Sunday, October 16, 2011

Personal Trainer Part 1- Xclusive Fitnesz

Assalammualaikum dan selamat berhujung minggu semua, Harap semua sihat wal'afiat di sisi keluarga tercinta, entry kali ni Cp nak ceritakan aktiviti Cp bersama personal trainer Maisarah untuk free 1 session selepas register sebagai member di gym Xclusive Fitnesz. Kalau nak tahu lebih lanjut berkenaan gym ni Cp ade buat page die just klik sini and boleh layari website klik sini untuk keterangan lebih lanjut mengenai gym ni.

Untuk first session ni, personal trainer (PT) Maisarah memperkenalkan Cp dengan semua equipment yang ada dalam gym, bagaimana untuk gunakan dan untuk apa kita gunakannya. Cp rasa teruja dan seronok sebab ada orang guide Cp untuk buat senaman-senaman ni, sebab kalau sendiri mungkin buat jugak tapi tak sama la , sebab kita mungkin x tahu kan cara yang betul dan benefit disebaliknya. Jadi dengan keterangan dari PT Maisarah ,jadi fahamlah cp sekarang serba sedikit kaedah menggunakan peralatan Gym dengan betul.

15 minit pertama Cp disuruh untuk menggunakan Elliptical Machine,dimana ianya memerlukan pergerakan kaki dan tangan, dan jika dibandingkan dengan treadmills , Elliptical machine nih lebih cepat membuang kalori berbanding treadmills tapi kaki Cp sakit sikit naik menda nih sebab cp jarang gunakan tapi sesi bersama Maisarah haritu Cp naik, bg Cp ok jugak ...:D but naik treadmills pun okeh..and dedua adalah untuk menguatkan kaki sebenarnya..

Selepas tu, rehat 2 minit kemudian Cp lakukan senaman menggunakan peralatan lain dengan bimbingan oleh PT Maisarah, sesi bersama PT Maisarah selama 1 jam, memang meletihkan tapi sangat menyeronokkan..

Cp suka buat exercise ni..:D

Menggunakan Bola untuk buat "sit-up"

PT Maisarah bagi sedikit sebanyak tips dan tunjuk ajar

Jadi kalau ada sesiapa nak join CP exercise di sini, boleh g ke Website Xclusive Fitnesz untuk maklumat lanjut okay..:D..Jumpa di sana.

4 comments:

Anonymous said...

chaiyo cik CP!!!!!

Anonymous said...

kt mn ni cik CP?menarikla...

Cphidayah said...

Dekat Stadium Shah Alam..memang menarik..kalau nk keterangan lanjut visit website ye..:D klik di atas..

BCJ said...

wahh!dah lame x exercise..esok cuti..terjah padang permainan..yahh..hehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...