Anda inginkan iklan? Sila klik disini :0)

Friday, February 3, 2012

Oh kampung!

Salam Jumaat yang penuh barakah...Salam Maulidur Rasul tinggal sehari, dua je lagi kan :) ... Cp ada kat kampung yeay!! Lama jugak cp x balik kampung sebulan dua x balik..huhu sebab busy sangat dengan macam2 jenis assignment , kesian nenek Cp asik menunggu kepulangan cucu-cucunya pulang huhu.. "Mintak Maaf Uwan..Cucumu ini terlalu leka dengan kerja2nya..hinggakan tidak sempat untuk pulang melawat uwan...tapi sekarang cucumu ini sudah cuti seketika..bolehla jumpa uwan :)".. pasti gembira ibu bapa, atuk nenek bila tngok anak cucu pulang bercuti..Cp dapat rasekan perasaan gembira mereka tu..huhu Mereka bukan inginkan duit berjuta-juta..hadiah yang mahal2.. mereka hanya inginkan sedikit masa bersama itu sahaja.. kerana macam2 cerita mereka nak share dengan kita..;) macam2 perkara mereka nak lakukan bersama.. itu yang buatkan Cp jadi serba salah kalau x dpt luangkan mase dengan semua insan 2 yang cp syg..Apapun harap mereka faham ... :)

Cp suker balik kampung kerana suasana kampung amatlah berbeza dengan keadaan di bandar..sini persekitaran lebih hijau..segar..aman ..tenang..  bila balik kampung..mesti perasaan rasa berbeza..berubah mengikut persekitaran la katekan... Dari kecil memang berulang alik ke kampung dengan ayah bonda.. bila da besar ni..dah boleh bawak kereta sendiri...kena ada rasa tanggungjawab balik melawat mereka2 di kampung halaman.. tapi kadang2 kita terpakse delay niat nak pulang ke kampung halaman tu..dek sebab2 tertentu..xpe janji kita ingat mereka..kadang2 ada time..kol2 mereka..xpun fb...skype ngan depa ke kan..hihihi.. :D

Kelebihan duduk di kampung ni..boleh dikatakan kebanyakan jiran tetangga semuanya bukan orang lain..mesti ada ikatan persaudaraan..rapat..jauh..bau2 bacang...even xde pape ikatan persaudaraan pun..sure rapat..masing2 kenal satu sama lain..satu kampung semua kenal...bila ada kenduri..semua pasti terlibat..datang awal..tolong2..dan mereka semua amik berat antara satu sama lain..jika seorang sakit..pasti satu kampung tahu..dan akan dtg ziarah jika ada kelapangan..itulah nilai2 murni yang masih wujud hingga ke hari ini..tapi ini bukan bermakna kehidupan dibandar tidak wujud hubungan seperti ni..ada juga..cuma mungkin berbeza sedikit..dan kebanyakan jiran2 tetangga di bandar sngt sibuk dengan urusan masing2..tapi masih ada masa untuk berborak..cuma masa tu terbatas..apabila ada majlis kahwin atau doa selamat..mase tula mase terbaik untuk berjumpe..apepun hidup di bandar mahu dikampung.. hubungan sesama manusia..memang kena dijaga..hidup bermasyarakat la katekan..

Ok..sudah panjang berceloteh..sambil menemani uwan..dan Golas (kucing ensem) menonton tv :) Assalammualaikum..

5 comments:

Amely Afandi said...

Salam ..
Nak tanya , sudi tk jd sponsor utk GA amely yg pertama?
Kalau sudi , alhamdulillah . Kalau tk tkpe . Amely tk paksa :)
Kalau sudi , email amely di z.fateema@yahoo.com k ? :)Takpun mesej amely di facebook amely ( Amely Afandi/Amely Afandi II)
Kalau tk sudi tkpe . Amely tk memaksa :)
Kalau ada T&C pun tulis je , amely akan ikut
Thanks :)

kursi lipat said...

saya mahu tuh

bibit pohon said...

syaratnya apa???

badut said...

wah ikutan dunk!

sherlina halim said...

Pengen yang lebih seru ...
Ayo kunjungi www.asianbet77.com
Buktikan sendiri ..

Real Play = Real Money

- Bonus Promo Red Card pertandingan manapun .
- Bonus Mixparlay .
- Bonus Tangkasnet setiap hari .
- New Produk Sabung Ayam ( minimal bet sangat ringan ) .
- Referal 5 + 1 % ( seumur hidup ) .
- Cash Back up to 10 % .
- Bonus Royalty Rewards setiap bulan .

untuk Informasi lebih jelasnya silahkan hubungi CS kami :
- YM : op1_asianbet77@yahoo.com
- EMAIL : asianbet77@yahoo.com
- WHATSAPP : +63 905 213 7234
- WECHAT : asianbet_77
- SMS CENTER : +63 905 209 8162
- PIN BB : 2B4BB06A / 28339A41

Salam Admin ,
http://asianbet77.com/

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...