Anda inginkan iklan? Sila klik disini :0)

Tuesday, March 29, 2011

Korang dah pun mEnjadi...

Promoter?
Financial Manager??
Lawyer?
Doctor?

Korang sumer dah pun ade pengalaman kerja di atas!!
suare2 sumbang(tipula, mana ade...x pun..)

Meh aku explain satu per satu jawatan2 kat atas nih...:

1-Promoter-Tugas seorang promoter adalah mempromosikan barangan,advestisement dan sebagainya..KOrang....dah pun jadi marketing manager 

contoh :
limah : Joyah, semalam aku pergi pusat membeli belah XYZ..aku beli getah rambut cap ultraman..memang..best la getah rambut ni..aku ikat rambut ..x tercabut pun..

Joyah : Yeke limah, subuh esok jugak aku pergi xyz beli getah rambut tuh!!!
- Secare tidak langsung anda telah mempromosikan product tersebut..xpun anda promote blog anda..haa..x ke da jadi promoter tuh ..:P

2- Financial manager- menguruskan kewangan, duit keluar masuk, buat buku kira2, membuat analisa kewangan...korang Dah pun menjadi financial manager..

contoh:

ikan sardin - seekor rm 0.90

Bermonolog : mak suh aku beli 5 ekor setengah ikan sardin..satu ikan sardin berharge 0.90..maka kalau 5 setengah ikan sardin same dengan rm 4.95,(takut x cukup duit kene la kire dlu kan) disebabkan sekor lagi setengah je make..0.45 satu.. mak bagi duit..RM 100..jadi aku perlu bayar RM 4.95 dan baki rm 95.05 aku kena bawak balik... 
3-Lawyer
Mereka yang mendakwa orang2 di mahkamah..bagi mempertahan pihak yang benar..dan menghukum mereka yang salah setelah mendpt perintah dr hakim..
contoh :
Akhbar 123, die tu patut di hukum..x layak nk &*($#()*)..sebab ni bukan kali pertame..die di katekan buat hal sebegitu...wink wink wink..

4- Doctor
Merawat pesakit, memberi ubat bersesuaian dengan sakit..

contoh :
husin : aku demam ler...
usop : bako je bako..

Husin : aku demam je..bukan gile..
usop : oo yeh..makan la aktive fast..dlm ms 5 minit ko akan sihat balik..

p/s : keje untuk diri sendiri jela..untuk company ..lain la skit kan tugas die.. ..:P name..jwtn mungkin same..kuikuikui..



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...