Anda inginkan iklan? Sila klik disini :0)

Thursday, June 16, 2011

Bapa Acu pistol marah cikgu denda anak

Apa nak jadilah zaman sekarang ni, nyawa mcm xde nilai sana sini kes bunuh terjadi, ni pulak acukan pistol buatnye tertembak xke jadi kes lain?? Menurut Metro,Ini semua terjadi apabila ,Seorang guru lelaki sebuah sekolah rendah di ibu negara berusia 31 tahun berdepan detik mencemaskan apabila kepalanya diacukan sepucuk pistol oleh seorang lelaki dipercayai bapa muridnya, kelmarin.


Difahamkan, bapa berusia lewat 30-an itu dikatakan berang apabila guru terbabit mengetuk kepala anak perempuannya berusia 11 tahun dengan pembaris selepas gagal menjawab soalan ketika sesi pembelajaran, Isnin lalu. 

Malah, lelaki sama dikatakan pernah menyerang seorang guru lain bersenjatakan pump gun tiga bulan lalu akibat tidak berpuas hati dengan tenaga pengajar itu sebelum kes itu diselesaikan pentadbiran sekolah berkenaan. Dalam kejadian terbaru kira-kira jam 9.30 pagi semalam, suspek yang ‘naik hantu’ menceroboh sekolah berkenaan sebelum menyerang guru terbabit yang sedang bersarapan di kantin.



Menurut sumber, sebaik menghampiri mangsa, suspek terus menghamburkan kata-kata kesat kepada guru berkenaan.


Anak 2 zaman sekarang memang x boleh di sentuh, mak bapa mereka pasti akan melenting walaupun itu semua kerana ingin mendidik, mungkin tindakkan guru tersebut juga mungkin agak kasar, tapi tidak ke mengacukan senjate itu  bagaikan kesalahan yang dilakukan guru tersebut adalah membunuh?? Renung2 kan..guru ibarat pelita yang menyinari kegelapan..mereka sedaya upaya cube membuatkan kita mengerti apa yang di ajar..memarahi kita supaya kita tekun..dan tidak mengulangi kesilapan yang sama..mungkin ade sesetengah guru yang bertindak diluar jangkaan tapi bukan semua cume segelintir..renung-renungkan..

2 comments:

Mawar Berduri said...

nak ditegur salah, tak ditegur salah..

guru dalam dilema..

Noorhidayah binti Salehhudin said...

tula pasal..x ditegur kite kena..kalau di tegur pun kite jugak yang kena huhu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...